deme @ mereka

kat malaysia ni ade pelbagai loghat... boleh dikatakan setiap negeri ade loghatnya tersendiri... tapi korang perasan tak dalam banyak-banyak negeri, loghat yang paling glamour dan fofular adalah loghat dari negeri kelantan.... loghat yang paling orang tak faham adalah loghat negeri kelantan... loghat yang paling senang orang nak cam adalah loghat negeri kelantan... loghat yang paling susah nak hilang dari lidah adalah loghat dari kelantan.....



tapi loghat kali ni yang aku nak cerita adalah loghat perak.... tak de kena mengena pun dengan loghat kelantan... ngeh3....



meh sini aku nak cerita.... aku memang suka bercerita atau erti kata kasar aku memang suka bercakap....



semalam tengok buletin utama kat tv3... lepas tu kat hujung-hujung berita kan berita pasal sukan kan... nak dijadikan cerita berita tu pasal festival seni mempertahankan diri... macam biasa la wartawan akan interview orang... kali ni orang yang di interview tu pengasas MFFK en.marzuki ismail...



dia pun start membuat ulasan :



"saya mahu membuka peluang kepada silat especially nya untuk mengenengahkan diri mereka dimana DEME *gagap sekejap sambil mata terkebil-kebil* mereka mengatakan.... bla bla bla"

(lihat tulisan yang telah dibesarkan.... dia tersasul cakap perak ok... nasib baik dia perasan lepas tu terus dia betulkan... huhu)




untuk lebih jelas lagi click ini.... TERSASUL




no comment ok....



aku tak nak kutuk sebab nanti aku kena tangkap polis macam aduka tu....


minta ampun banyak-banyak en.marzuki....



bahasa kita budaya kita wajah kita.... satu malaysia






p/s : deme = mereka





















chulayadagreat

0 comments: