ambil kesempatan...

lme gle x update blog...
rumah xde internet plus busy study utk exam next sem.... muahaha... poyoc...
yg sebenarnye aku xde internet kt rumah...
so susah sikit nk on9....
di kesempatan ini aku nk update sume cite yg berlaku sepnajang aku x update...
mula2 rasa cm banyak tp bila tgh menaip xde idea plak
pelbagai cite sedih yg terjadi...
so aku akn cite sikit2...


first story...


setelah pelbagai kontroversi yg melanda akhirnya pada ari sabtu bersamaan 14 november 2009 pakcik aku merangkap abg papa yg paling sulong juga merangkap jiran sebelah uma aku telah kembali ke rahmatullah....
semoga roh nye dicucuri rahmat dan ditempatkn org2 yg soleh....
tak la terasa terlalu sedih mungkin kerana dia da memang da sakit teruk sebelum 2 n aku da menjangkakan benda ni akan terjadi ( jahat ke statement aku)....
peduli la....


second stori

dua pupu aku (boy) sekarang sakit tenat...
n doktor cakap dia da xde harapan...
rasa sedih sangat...
bru darjah 2 n seorg budak yg sgt baik n pandai...
hafal plak 2 surah yasin...
korg igt senang ke nk jmpe boy yg bru darjah 2 tp da hafal surah yasin....

sekarang ni sume org blame mak bapak dia...
nk tau nape...
lantak la org ckp aku ape tp aku nk cite gak....
nama budak 2 najmi....
dia demam da lama sangat....
kt skola cikgu tanya nape x pegi klinik...
dia jawab :



"mak ngn ayah sibuk"
can u imagine budak 2 jawab cm ne....
sedih aku dengar....
satu ari 2 dia batuk berdarah
najmi cakap kt kakak dia
"jgn ckp kat mak nanti mak risau"
OMG....
budak darjah 2 bole fikir cm 2....
lepas 2 mak dia bawak g hospiral n doktor ckp paru2 dia terkena jangkitan kuman...
n disebabkn lambat sgt bawak g hospital doktor ckp da effect kat organ dalaman jantung hati n termasuk otak...
organ dalaman dia mmg da rosak....
da x de harapan...
najmi bole bernafas pn skrg disebabkn bantuan oksigen...
klo dicabut korg paham kn ape yg akan jd...
so skrg ni sume org blame parents dia...
pada pendapat aku x patut diorg di blame....
klo da ajal kne gigit semut pn bole mati...
parents dia cuma penyebab je...
klo da ajal dia da memang janji dia ngn tuhan cuma hidup smpai takat sini je...
skrg ape yg kitorg buat adlh berdoa berdoa dan berdoa...
kepada najmi walaupun dia x baca entry ni kuatkn semangat mak ayah kakak n abang x putus2 berdoa utk najmi....
kepada sesiapa yg baca entry ni tolong doakan utk najmi...
sekrg dia tengah bertarung nyawa....
dia antara hidup dan mati....














chulayadagreat

0 comments: