lawatan ke majlis pengantin yg kedekut

sorry di sini tiada pic pengantin... tunggu sampai bulan depan ek baru pic akn diupload banyak2... mengapa??.... ini adalah kerana pembelian camera akan dilakukan pada bulan depan... tunggu!!!!!!!!!!!!!!!....

berbalik kat cerita asal sebelum aku mengarut sambil membuang air liur... macam biasa la bila cuti sekolah ni banyak giler jemputan kahwin... aku x de la terasa terbeban pergi jemputan kahwin... mama ngan papa je la sebab kena bagi sumbangan... aku memang suka pergi kenduri kahwin ni sebab nak dapat idea untuk majlis kahwin aku nanti dan menayang muka pada teruna2 yg datang kat majlis tu... kehkehkeh....

pasangan pengantin ni adalh ustaz dan ustazah... so aku x de lah expect tinggi sangat majlis diorang... selalunya orang2 macam ni buat dengan sangat sederhana plus x de bersanding... umur pun baru 21 thn....

makanan x best hokeyyy....

  • rendang daging
  • sambal sotong
  • ayam goreng
  • labu masak lemak
no ulam no ikan masin no buah-buahan

lepas tu yang x boleh blah nye setiap satu lauk ade orang cedokkan... 4 lauk so 4 orang jaga... ingat kat hotel ke hape... ayam goreng cuma dapat seketul je yang cuma sebesar ibu jari... lepas tu ada sorang makcik ni mintak la daging tapi sebelum tu dia da ambik ayam... lepas tu korang tau tak tukang cedok lauk tu cakap ape...




"makcik kalau da ambik ayam tak bole ambik daging"





WTF



ade sikit pesanan penaja ni... buat majlis bermaksud bersedekah... bagi je la tetamu tu makan... x payah nak dicatu... kan da busuk nama tuan rumah... kalau rasa x nak bagi orang makan x payah buat kenduri... da macam kt dewan makan kt hostel plak makanan nk dicatu...











chulayadagreat

2 comments:



Dayung Serian said...

kekeke...rasa nak tergelak baca entry Sue ni.
nanti rezeki lepas kawen pun 'ala kadar' jer ekk (isshhh...mulut)atau budget memang tak cukup kot atau tukang cedok tu yg terperasan lebih..mcm majlis tu dier punyer.
Apa2 pun, tahniah buat pengantin semoga kekal ke akhir hayat.

suraya said...

rasa mcm tukang cedok 2 yg terperasan lbh...